Vikten av besöksbokare

För många företag är säljprocessen en otroligt viktig del för att både överleva som företag, men även för att växa så bra som möjligt. Att då underlätta sälj genom att koppla in en extern del som har hand om besöksbokning och på detta sätt kan generera fler kunder betyder att säljarna på företaget får större chans att fokusera på det som dem är bäst på. Tänk att i den bästa av alla tänkbara världar så har alla som jobbar med sälj en besöksbokare som bokar in möten och håller koll på att man får den nödvändiga informationen och att mötet blir så givande so möjligt. En besöksbokning via We Close sägs ge bättre möten med starka relationer, och det är något som inte låter helt fel. För, även om man är en säljare är det skillnad på att få till ett bra möte med de rätta förutsättningarna och att sedan sälja in sina produkter. Om man då har något som kan hjälpa till med att få till ett möte där båda parterna kommer förberedda och vet vad som gäller gör att man redan där vunnit mycket och säljprocessen blir enklare. Sedan är det självfallet så att säljaren inte kan ligga på latsidan utan då gäller det att ta detta tillfälle och göra det bästa möjliga, men är man säljare och har koll på sin säljteknik är detta inga svårigheter.

Att kommunicera rätt

En besöksbokare gör inte hela jobbet utan sätter endast de rätta förutsättningarna. Och har du som säljare ännu inte koll på din teknik är det viktigt att du tar tag i den delen och lär från andra. Säljgurun Steve Schiffman är en herre man kan ha som mentor och få inspiration från. Han ger bra tips som du kan läsa mer om här. Men snabbt så handlar det mycket om att du ska känna dig säker i din position som säljare och hitta det sätt som fungerar bäst för dig. Det finns inget rätt eller fel när det kommer till att sälja och hitta sin teknik. Testa dig fram och lämna gärna över inför mötesdelen till en mötesbokare för att enklare kunna fokusera på det du är bäst på.